IN ENGLISH

• Tilbage
  • Emneoversigt
  • Tilmelte brugere
  • Tilmeld
  • Username Password

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

Svar

Peter Grønne

Indlæg i alt: 225
Oprettet:
07-06-2002
DPK nr. DK 25

Re: Løbstyring og betaling

22 March 2010 - 05:03
Jeg syntes det er fantastisk at I er ved at få en rigtig klub op at stå igen. Men tag den nu lige med ro, så I ikke bliver officielle bare for at være officielle. Der har så vidt jeg er orienteret ikke været nogen danskere som har haft ønske om at deltage i internationale løb såsom EM siden DK1, DK2, Freimann, Johnny og undertegnede med flere var i Vendee for vel omkring 7-8 år siden. Hvis nogen ønsker at køre internationale løb, herunder EM kan de da bare tilmelde sig, jeg er sikker på at de vil få lov hvis de siger at de er medlemmer af Dansk Parakart Klub, om den er officiel eller ej. Og så længe der ikke er flere der kører løb i Danmark er jeg ret sikker på at alle der har gider kan melde sig. Har selv den gang vi var meget aktive været med til at lave et lille fint bevis på at vi havde dansk kørertiladelse, da det var krævet til et eller andet DM, det tager 10 minutter i Word, så er den på plads. Og så til DM. De DM som jeg afholdt tidligere år over en dag, var akurat lige så officielle som et eller andet DM der bliver revet rundt af foreningsdanmark på stoffer og stempler. PG

-----------------------
Vi ses til Skagerakturen til april 2012 Tidligere www.kiteshop.dk. Nu www.dwarf.dk, kitesurfing, blowkart og buggy

Jesper

Indlæg i alt: 21
Oprettet:
25-12-2007
DPK nr.

23 March 2010 - 08:03
Hej Peter.
Godt at høre fra dig
Jeg har måske lidt nyttig oplysninger vedr løb i udlandet!

Jeg har i forbindelse med Zijper buggyrace haft kontakt med den Hollanske buggycklub (bch)
Jeg fortalte at jeg gerne ville deltage i løbet hvis det var muligt.
Jeg havde derfor en rigtig god dialog med Bertil (Bertil er formand/sensor/dommer i Bch)
Jeg forklarede at jeg var i DPK og havde et køre nr.
Jeg forklarede at KUN havde et nr og INTET andet!

Bertil svarede at det var nok, og at de meget meget gerne ville have deltager fra flere lande med i deres løb.

Det man så gør i et tilfælde som mig, er at man skal udfylde et formular når man møder op til løbet.
I dette formular skriver man under på , at man ikke vil/kan drage arrangøren til ansvar for evt skade på buggy og drager/gear.

Dette ser jeg personligt ikke som noget problem, idet jeg jo heller ikke vil kunne drage feks Michael Egehøj til ansvar for evt skade på udstyr, hvis jeg feks under et løb på Rømø rammer en pæl eller ligende.

Bertil fortalte iøvrigt, at det er samme fremgangsmåde man bruger i Tyskland.

Jeg har kontaktet mit forsikringsselskab vedr skade på andre i udlandet under et løb! Her kunne de så fortælle mig at der har man sin inbosforsikring, som dækker i sådanne tilfælde.

Altså skulle det være muligt for os danske kører at deltage i udlandske løb.

Håber dette kan bruges til noget
Mvh
Jesper DK 94.

Gustav

Indlæg i alt: 255
Oprettet:
16-07-2002
DPK nr. 37

24 March 2010 - 06:03
Tak til Peter og Jesper.

Super med de 2 indlæg. Tror det gav forklaring til de der var i tvivl om hvordan det foregår.

-----------------------
Hilsen Gustav Nissen Søe DK37 www.kitebuggy.dk

zika

Indlæg i alt: 15
Oprettet:
13-01-2009
DPK nr. DK 98

25 March 2010 - 08:03
Har gravet lidt på nettet ang Em og Vm regler.
De afvikles i henhold til :
International Sailing and Racing Rules (ISARR)
INTERNATIONALER VERBAND FÜR SAND- UND LANDSEGELN
FEDERATION INTERNATIONAL DE SAND ET LAND YACHTING/FISLY

De foreskriver bl.a at der skal foreligge en licens og placering fra kørerens nationale forbund/klub.
Men hvis man kan snige sig uden om reglerne på de førnævnte måder så må det kunne briste eller bære.

((visse andre personer kunne have forklaret dette!! da visse personer er ""FISLY's kontakt i Danmark""))

:-) :-) :-) :-) :-) :-)
Håber på at kunne bytte min vagt således at jeg kan komme ud på stranden til DM del 2 af 5...
Anders Viking DK98

Jesper

Indlæg i alt: 21
Oprettet:
25-12-2007
DPK nr.

26 March 2010 - 06:03
Hej Anders.
Jeg har siden sidste år prøvet at finde ud af noget omk licens, men har endu ikke fået svar fra den Dansk/Tyske buggyskole.!
Nogle Tysker siger vi Dansker ikke behøver at have licens, andre siger vi skal????????!!!!!!

Men nu har jeg talt med Sebastian (Tysker) og han siger som du sikkert hørte, at vi kan få et kursus med licens på Vejers strand.

Prisen er 100 euro, men det kan gøres biligere, hvis vi er flere!

Jeg vil meget gerne have licens, så er der orden på tingende og så kan jeg med god samvitighed køre på alle buggyområder.

Vedr DM! så har jeg talt med din chef, og du har fået fri til all løb. RESPEKT der!! Ha Ha

Mvh
Jesper DK 94.

Gustav

Indlæg i alt: 255
Oprettet:
16-07-2002
DPK nr. 37

26 March 2010 - 05:03
Hvis man vil ha en licens, så kan man da bare tage en licens.
Længere er historien ikke, sådan har det altid været.

Der er tidligere blevet snakket om, om vi fra DK skulle have en licens!

Det er der ingen der har fundet nødvendigt. Da man må formode at ingen fra DK, ville stille op til EM eller VM, uden virkelig at kunne smide rundt med sin buggy. For selv de dårligste fra EM og VM, ville kunne få en top 3 placering, til DM.

Så derfor har ingen fundet det nødvendigt at vi fra DK, skulle have en licens.

Jeg mener, at på deres licenser, står der noget om at man er forpligtet til at have en forsikring, som går ind og dækker, skulle gå noget galt under buggy løb. Men hæng mig ikke op på den.

Anders jo mere præcist man spørger, jo mere præcist et svar for man.... ;-)

-----------------------
Hilsen Gustav Nissen Søe DK37 www.kitebuggy.dk

zika

Indlæg i alt: 15
Oprettet:
13-01-2009
DPK nr. DK 98

27 March 2010 - 11:03
Jeg har kæmpet mig fremtil at der ved euro løb forlanges at man har en trediepartsforsikring på min 500.000Euro. Har lige fået at vide at min vagt plan er ændret således at jeg møder frem d.10'ende april.("da græd de fleste") Ti Hi

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

Svar
Designed by Dwarf A/S