IN ENGLISH

• Tilbage
  • Emneoversigt
  • Tilmelte brugere
  • Tilmeld
  • Username Password

Side 1 af 1

Svar

biehe

Indlæg i alt: 5
Oprettet:
09-03-2009
DPK nr.

EU-Scooterhjul til en buggy - har I hørt om det?

09 March 2009 - 03:03
Er der nogen der har erfaringer med at anvende EU-scooterhjul til buggyer? I forhold til trillebørhjul og andre småstørrelser er der et enormt udvalg af fælge med dæk på den tyske Ebay. Mange scootere har enkeltsidet svingarm bagpå, så hjulene monteres med hjulbolte præcis som bilhjul. Man kan få 12- og 13-tommer fælge med 130 eller 140 dæk på til under 10 EUR. Så var det bare at dreje et nav selv. Jeg tænkte det kunne være værd at prøve…. De er i hvert fald bedre rustet til høje hastigheder end trillebørdæk! Snorre – i gang med buggydesign!

nicki mikkelsen

Gæst

Re: EU-Scooterhjul til en buggy - har I hørt om de

09 March 2009 - 08:03
hej godt at hører at der er gang i de kreative ideer her til den nye sæson !!! jeg har ikke mødt nogle danskere med scooterhjul endnu !! men det kan fint lade sig gøre !! i sommeres var der besøg fra ungarn af kiteforce og de har lavet rigtigt mange fede ting/hele hjemmme byggede buggyer. bla. div. forskellige affjedring, scooterhjul,formstøbte sæder og skive bremser til forhjul !!! alt sammen rigtigt fedt lavet !!! der ligger lidt billeder i galleriet på powerdrager.dk så held og lykke med projektet. ;-) mvh nicki ps. vi ses til race i pinsen :-=

Snorre Krogh Biehe

Gæst

23 March 2009 - 01:03
Så er tre stk scooterhjul blevet indkøbt. i snit 75 kr stykket med gode dæk og det hele. Det er sgu da rimeligt! Rullediameter er ca 490 mm. Hvordan er det i forhold til det I andre kører med? Fælgene er 12 tommer Alu fra Peugeot Speedfight, og jeg tror de kommer til at se fede ud :-) I næste uge bliver der skåret plade og rør, og så skal der ellers svejses! Svanehalsen incl kronrørslejer er dog allerede klar, da jeg lige fandt nogle stumper rustfrit 60 x 40 x 2 i spanden :-) Kommer til Rømø i Pinsen

nicki mikkelsen

Gæst

23 March 2009 - 07:03
hey det lyder spændene med de scooter hjul !! du kan jo sammenligne hjul størrelser ved at kigge i de forskellige dragebutikker på nettet .bla metropolis-drachen.de. de fleste bruger dog bigfoot dæk for at mindske sidetræk og for bedre komfort !! mvh nicki ps. godfornøjelse med byggeriet !!! vi vil gerne se lidt billeder af projektet !! ;-)

biehe

Indlæg i alt: 5
Oprettet:
09-03-2009
DPK nr.

24 March 2009 - 01:03
Jeg har ikke haft meget held med at uploade billeder herinde, men kig engang på Powerdrager.dk i forummet under emnet "Buggy tegning". Der er et par 3D-CAD billeder. Når jeg får taget rigtige fotos kommer de også op. Snorre

NoName

Gæst

22 April 2009 - 08:04
det er rigtig nok, og det er tilmed set på stranden der ovre på Rømø. Oog det bliver vildere endnu - Dæk og fælge som ellers kun ses på en ATV. Tjek ham dersens fra Holland (popey -et eller andet.. ) har benytter sågar 18" højglans alufæjle som ellers kun ses på en ses street-racer. Alt er muligt og kun det bedste er det fedeste.

Side 1 af 1

Svar
Designed by Dwarf A/S